راهنمای انتخاب آباژور برای زیبایی و روشنایی دکوراسیون منزل شما

راهنمای انتخاب آباژور برای زیبایی و روشنایی دکوراسیون منزل شما

آباژور وسیله ای است برای پخش و تابش هرچه بیشتر و بهتر نور که گاه به آن نور تاب هم گفته می شود. در واقع در تعریف آباژور باید گفت نوعی پوشش برای چراغ ها یا لامپ ها است تا نور آن ها را ملایم تر و بیشتر بازتاب دهد. انواع آباژور ها از گذشتگان تا به امروز وجود داشته اند که علاوه بر ایجاد نور و روشنایی از آن ها به عنوان یک عامل برای زیبایی و تزیینات دکوراسیون منزل و اتاق خواب استفاده می شده است.

اکثر آباژور ها از یک پایه و یک شید که متصل به پایه است تشکیل شده است و یک سیم رابط که از یک سر به پریز و از یک سمت دیگر به لامپی که در زیر شید جا دارد درست شده است. و اکثرا نور از بالا و پایین شیدها پخش می شود.

معمولا آباژور به دو صورت قدی پایه دار و انواع رومیزی وجود دارد ولی تنوع طرح و جنس این محصولات بی نظیر و وسیع است. به گونه ای که انواعی از جنس های مختلف با پایه هایی از جنس، برنج، استیل و فلز یا چوبی، شیشه ی و …. و همچنین آباژور هایی با شید هایی از جنس پارچه، فومی، شیشه ای، طلقی و….نیز موجود می باشند. همه ی ما می دانیم که تنوع طرح و رنگ در هر وسیله ای از جمله انواع آباژور ها بی نظیر و غیر قابل شمارش هستند.

-همانگونه که مشخص است وجود آباژور در دکور خانه برای تزیین بسیار موثر است، اما خرید آباژور هم مانند هر محصول دیگری نیازمند نکات مهمی می باشد که می تواند باعث شود یک خرید منحصر به فرد برای منزل خود داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با چند نکته اساسی برای خرید آباژورها آشنا کنیم:

انتخاب آباژور مناسب با دکور خانه

خانه ها معمولا با توجه به سلیقه شخصی افراد دیزاین می شود و انتخاب وسایل مناسب برای تکمیل دکوراسیون بسیار مهم است. برای انتخاب آباژور متناسب با دکور خانه هم باید به دیگر وسایل استفاده شده دقت کنید اگر دکور شما به سبک مدرن و امروزی طراحی شده است می توانید از آباژورهای ساده و شیک مدرن و کلاسیک بهره بگیرید، اگر فضای مورد نظر شما حالت سنتی و قدیمی دارد آباژورهایی که به شکل مخروطی هستند برای روی میز مناسب می باشد . همچنین آباژورهای چوبی رومیزی نیز می تواند زیبایی خیره کننده ای به فضای سنتی شما بدهد.

اگر اهل مطالعه هستید و اتاق منفصلی در خانه را برای کار و مطالعه خود دارید می توانیداز آباژورهای رومیزی  که کلاهک آنها با رنگ های گرم و آرامش بخش پوشیده شده اند محیط اتاق خود را مزین کنید.

❷اندازه سطح قرارگیری آباژورها

ابعاد سطوح مورد نظر شما برای خرید یک آباژور یکی از موارد بسیار مهم می باشد برای میز هایی که سطح کوچکتری دارند به طبع باید از آباژورهایی که در ابعاد کوچکتری هستند و ارتفاع و طول کمتری دارند استفاده شود و درمورد سطوح بزرگتر هم با توجه به فضا و سلیقه شخصی خود می توانید از آباژورهایی با اندازه بزرگتر بهره گرفت و یا با انتخاب دو آباژور کوچکتر و ست زیبایی میز را تامین کنید.

❸رنگ لامپ آباژور

بهترین و مناسب ترین نور برای آباژورهای رومیزی رنگ آفتابی آن می باشد اما اگر آباژور شما از کلاهکی تشکیل شده است که رنگ آن شاد و تند می باشد نور سفید انتخاب بهتری است.

مدل های مختلف آباژور

آباژور چوبی کلاسیک

آباژورهای کلاسیک چوبی یکی از زیباترین مدل های آن می باشد که می توانند به صورت ایستاده و یا رومیزی ارائه شوند. آباژورهای کلاسیک در عین سادگی و شیک بودن خود زیبایی و جلوه خاصی هم به محیط مورد نظر شما می دهد. پایه چوبی آباژورهای کلاسیک می تواند طرح ها و مدل های مختلفی را داشته باشد. قسمت کلاهک چوبی آن هم در مدل های متنوعی ساخته می شود. استفاده از یک ساعت چوبی در کنار این نوع از آباژورها زیبایی آن را دوچندان کرده است.

آباژور چوبی مدرن

امروزه با مدرنیزه شدن زندگی سبک و سیاق دکوراسیون بسیاری از خانه ها هم به این سمت گرایش پیدا کرده است. طراحی یک آباژور مدرن چوبی بسیار حائز اهمیت است چراکه در عین ساده بودن و به دور از هرگونه پیچیدگی در طرح آن باید ظاهر مدرنیزه و شیک خود را نیز حفظ کند. آباژورهای مدرن در حالت ایستاده امروزه کاربرد فراوانی دارند و زیبایی منحصر به فردی به دیگر اجزای خانه می دهند.

از آباژور های مدرن رومیزی در کنار قسمت مبلمان خانه استفاده می شود. همچنین از این نوع آباژورها درکنار تخت و نیز برای مطالعه بهره می گیرند. این نوع از آباژورها با فراهم کردن نور کافی کاربرد بسیاری دارند. در مورد آباژورهای ایستاده مدرن باید گفت که انتخاب یک آباژور چوبی مدرن ایستاده در تکمیل دکور شما نقش اساسی دارد و یک انتخاب ایده آل محسوب می شود. تنوع در این نوع از آباژورها بسیار زیاد است و می توانید انواع و اقسام مدل های چوبی مدرن آن را ببینید و آباژور مورد نظر خود را تهیه نمایید.

آباژور چوبی سه پایه

آباژورهای سه پایه یکی دیگر از انواع آباژورهای چوبی می باشند که در نوع خود بسیار شیک و لوکس هستند. این آباژورها همانطور که از اسمشان مشخص است قسمت پایه آنها از سه پایه چوبی تشکیل شده و در ارتفاع های کوتاه و بلند به صورت رومیزی و ایستاده موجود می باشند.

آباژور ایستاده چوبی

این نوع از آباژورها برای خانه هایی که سبک قدیمی دارند و یا بیشتر دکور آنها برگرفته از چوب می باشد مناسب است. آباژور ایستاده چوبی در رنگ های مختلفی از روشن و تیره تولید می شوند و کلاهک برخی از آنها نیز از چوب هایی ساخته شده که ضخامت زیادی ندارند و به صورت مشبک هستند، اینگونه آباژورها می توانند نور را در شکل های مختلفی پخش کنند و زیبایی خیره کننده ای به فضای خانه شما بدهند.

آباژور ایستاده سه پایه

این آباژورها همانطور که از نامشان پیداست سوار بر سه پایه می باشند. جنس پایه آنها ممکن است از چوب، فلز و… باشد. این آباژورهای ایستاده وزن به نسبت پایینی دارند و در جابجابی به راحتی قابل حمل می باشند. کلاهک آباژور های ایستاده سه پایه می تواند از جنس پارچه باشد که مدل طراحی آن متفاوت است. برش هایی که برای کلاهک های پارچه ای انجام می شود در طرح های متفاوتی هستند که زیبایی خاصی به محیط شما می بخشند.

آباژور چند شاخه

آباژورهای چندشاخه یکی از انواع آباژورهای ایستاده می باشد که در دنیای مدرن امروز و با توجه به گرایش تعداد زیادی از خریداران به سمت کوراسیون های ساده و درعین حال شیک بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این آباژورها برای کنار مبلمان و یا صندلی های تکی در خانه شما مناسب می باشند. پایه آباژورهای ایستاده چندشاخه گاه از جنس فلزاتی چون برنج، برنزو… می باشد که به نسبت دیگر مدل های آن از استحکام و دوام بیشتری برخوردار هستند. بخش کلاهک این آباژورها به صورت چند شاخه می باشد به این معنی که قسمت پایه آباژورها درانتهای بالایی آنها به چند بخش تقسیم می شود و به صورت خم شده به اطراف قرار می گیرد. در اینگونه آباژورهای ایستاده تعداد کلاهک ها به نسبت تعداد شاخه ها موجود می باشد و روی هر شاخه نصب می شود.

آباژور ایستاده مدرن

آباژور ایستاده مدرن از انواع پرکاربرد این محصولات می باشد که به دلیل تقاضای خریدارانِ بسیار زیادی که پیدا کرده است تولید انبوهی هم دارد. آباژورهای مدرن ایستاده برای خانه هایی که در آنها سبک و سیاق مدرنیزه به چشم می خورد بسیار مناسب می باشد. این نوع آباژورها کلاهک هایی در طرح ها و رنگ های بسیار متنوع دارند که می توان با توجه به دکوراسیون محیط مورد نظرآن را انتخاب کرد. قرار دادن این آباژور ها در کنار پذیرایی می تواند تکمیل کننده زیبایی خانه شما باشد.

آباژور ایستاده کلاسیک

آباژورهای ایستاده کلاسیک از دیگر انواع آباژورهای موجود در بازار می باشند که نقش موثری در زیبایی فضای خانه شما دارند. از این آباژورها می توانید برای کنار اتاق و یا نشیمن استفاده کنید. وجود طرح ها ورنگ بندی های بسیار متفاوت این نوع از آباژورها انتخاب را برای شما راحت تر می کند تا بتوانید متناسب با دکوراتیو خود آباژور موردنظرتان را انتخاب نمایید.

آباژور نمکی

آباژور نمکی در واقع نوعی از انواع آباژور هاست با این تفاوت که از سنگ نمک طبیعی ساخته شده است و علاوه بر مزیت روشنایی بخشی خاصیت ها و ویژگی های فراوانی دارد. کریستال نمک از کم ترین مواد معدنی است که ساختار اتمی آن الکتریکی است. به موجب همین خاصیت است که کریستال نمک می تواند از حالت بلوری به مایع و از حالت مایع به شکل بلور در بیاید.

چند نکته مهم

●اگر هدف شما از خرید آباژورها ایجاد نور بیشتر باشد باید آباژور انتخابی شما کلاهک بزرگتری داشته باشد.

به طول و عرض پایه و سرپوش آباژورها دقت کنید.

●اگر منزل شما دارای لوستر می باشد بهتر است که مدل و رنگ آباژور را تا حد امکان متناسب با آن انتخاب نمایید.

حتما قبل از خرید کیفیت و برند تولیدی آن و نیز ضمانت آن را بررسی کنید.

●اگر از آباژور در دکوراسیون خود فقط برای زیبایی و به عنوان یکی از ابزارهای تزیینی بهره می گیرید بهتر است آباژورهایی را انتخاب نمایید که دارای رنگ کلاهکی تیره می باشند و نور محدودی را از خود ساطع می نمایند.

●توجه داشته باشید که آباژور انتخابی شما باید متناسب با فضای مورد نظرتان باشد. برای نشیمن های بزرگ می توانید از آباژورهایی که دارای باطری خورشیدی هستند استفاده کنید. برای نشیمن های کوچک هم می توانید از آباژورهایی کوچک به تعداد مختلف در گوشه و کنار اتاق بهره ببرید تا فضای شما را دلباز تر نشان دهد.

در انتها بررسی محصولات مجموعه سان سی پلازا را از دست ندهید. برای دیدن محصولات بروی لینک آباژور کلیک نمایید.

ورود | ثبت نام
شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفا شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد