راهنمای انتخاب و خرید لوستر سقفی کریستالی

راهنمای انتخاب و خرید لوستر سقفی کریستالی

درصد زیادی از افراد در محیط­ هایی با نورپردازی و روشنایی زیاد دارای روحیه­ ی شاد و سرحال­تری نسبت به محیط­ های کم ­نور هستند خصوصا فضای داخلی منزل که بیش­تر اوقاتمان را در طول شبانه روز در آن­جا سپری می ­کنیم پس مناسب است که نور و روشنایی فضای خانه خوب و مناسب باشد و با نورپردازی کافی و به ­جا که از دلایل ایجاد فضایی توام با آرامش و سرزندگی است آسایش و آرامش را به منزل خود دعوت کنیم.

تولید این فضا در اکثر منازل توسط لوسترهایی با شکل و شمایل مختلف ایجاد می ­شود که در این مقاله در مورد گونه ­ی زیبایی از انواع لوسترها که لوستر­های سقفی کریستالی نام دارند و از گذشته تا به حال در صنعت لوستر سازی وجود داشته و شامل طرفداران و مشتریان زیادی بوده است می­ پردازیم.

لوستر سقفی کریستالی بلند

انواع لوسترهای سقفی کریستالی

لوسترهای کریستالی از انواعی از لوسترها در صنعت لوستر­سازی هستند که از ظرافت و زیبای چشم­گیری برخوردارند و از ابتدای ایجاد این صنعت که تولید انواع لوستر بسیار محدودتر بوده و ساخت انواع کمی از لوسترانجام می‌شده است و تا به امروز که صنعت ساخت و تولید در این زمینه بسیار پیش­رفت کرده و هزاران نوع از انواع لوستر ساخته و پرداخته می ­شود همچنان عرضه­ ی لوسترهای کریستالی به بازار روی بورس است و طرفداران مخصوص به خود را دارند.

این نوع از لوسترها معمولا به گونه ­های مختلف دیده می ­شوند از جمله بدنه یا پایه ­ی فلزی یا از همان جنس کریستال و با شاخه­ هایی با تعداد و جنس­‌های متنوع و گونه ­ای هم با آویزهای بلورین و کریستالی در رنگ­‌ها و طرح­‌های متنوع و یا با شید و کلاهک به چشم می ­خورند که لوسترهای کریستالی با توجه به این پارامترها و همچنین از نظر جلا و کیفیت به کاربرده شده در بلور آن­ها و دقت به نیاز خریدار برای هر فضا و مکانی با هردکوراسیونی به انواع مختلفی تقسیم و دسته­ بندی می ­شوند که در ادامه به توضیح و صحبت درباره ­ی آن­ها می‌‌پردازیم :

لوستر سقفی کریستالی کلاسیک

سبک کلاسیک وسنتی است حال تلفیقی از سبک کلاسیک با تزییناتی از جنس کریستال ویا ساختاری که در تمام اجزای آن بلور و کریستال های درخشنده به کار رفته است از مدل­های بسیار شیک و خاص سبک کلاسیک است که درعرصه­ ی لوسترسازی به تولید و عرضه رسیده است.

لوسترهای کلاسیک کریستالی با هر ساختار و شکل و رنگ ظاهری که داشته باشند با اکثر سلیقه ­ها و دکوراسیون­ها هم­خوانی خواهند داشت و بیشتر خانواده ­های ایرانی علاقه ­ی زیادی به لوسترهای کلاسیک پر از کریستال­‌های شیشه­ای و بلوری دارند. و این نوع از لوسترها مخصوص فضای پذیرایی و هال می ­باشند و گاها در فضاهای مدرن هم استفاده از آن­ها دیده می شود.  

حتم به یقین می­ توان گفت بیش­ترین تنوع در صنعت ساخت و تولید لوستر مربوط به سبک کلاسیک آن ازجمله لوستر کلاسیک کریستالی می­‌باشد و هرچه نور تولید شده و منعکس شده از لوستر و کریستال های  به کاربرده در آن بیش­تر و زیاد تر باشد طرفداران راضی از این مدل و سبک بیشتر و بیشتر باقی خواهند ماند چرا که نورپردازی از گذشته تا به امروزه قابل توجه و سلیقه ­ی آدمی در هر زمینه ا­ی بوده است .

لوستر سقفی کریستالی مدرن

همان­گونه که از نام این لوسترها مشخص است جنس آن­ها از کریستال ساخته شده و سبک ساختاری آن­ها به شکل مدرن و امروزی است. این سبک از لوسترهای کریستالی مدرن با اشکال و ساختار­های متفاوت امروزی و با به کارگیری از خاصیت ظریف و زیبای کریستال در سال­های اخیر مورد استقبال زیادی قرار گرفته که بی شک سادگی در سبک و ساختار و چشم نوازی و ظرافت جنس بلور در این حجم از خواهان و طرف­ داران لوستر کریستالی بی ­تأثیر نبوده است. استفاده از این نوع لوسترها در منازلی که دکوراسیون مدرن با نور پردازی مینیمال دارند بسیار کاربرد دارد.

سایر انواع لوستر های کریستالی سقفی که ساختار تلفیقی دارند

معمولا تمامی لوسترها از دو بخش عمده و اصلی تشکیل می‌­شوند: بدنه یا پایه و آویز و شید و لاله و یا دیگر موارد تزیینی مختلف که معمولا بدنه یا پایه ­ی لوسترهای کریستالی یا از همان جنس خودش یعنی کریستال کمی مستحکم‌­تر ساخته شده و یا از فلزهای براقی از جمله برنج و برنز به ساخت رسیده ­اند که با توجه به سبک ساختاری لوستر مدل و طرح بدنه هم در هر لوستر متفاوت و قابل تغییر است. 

بخش دوم لوسترها که شامل تزیینات است تفاوتشان در هر نوع از سبک لوستر وسیع­تر و گسترده ­تر است گاه لوسترهای کریستالی با لاله ­های بلوری وکریستالی و یا با گوی­‌های چند وجهی، لوزی­‌های کریستالی برش خورده­ ی کوتاه و بلند که به صورت استوانه ا­ی تنظیم شده ­اند و یا با اشکالی مانند اشک­‌های ساده و دالبری تزیین می‌شوند.

قابل ذکر است که کریستال های به کاربرده در ساختار لوسترهای کریستالی از لحاظ جنس و جلا و براقیت متفاوتند و همچنین در دو رنگ سفید ساده و شامپاینی که به دودی کم رنگ شبیه و نزدیک است ساخته و تولید می‌شوند که استفاده ازهر رنگ در هرنوع از سبک و جنس لوستر متفاوت و مختلف است و به نظر و سلیقه­ ی تولیدکننده و خریدار بستگی دارد.

فواید لوسترهای کریستالی

لوسترهای کریستالی علاوه بر زیبایی و وظیفه ­ی نورپردازی و روشنایی فضا از فواید دیگری نیز برخوردارند برای مثال درخشش نور در بلور باعث جلوه چندین برابر و جلب نظر خواهد شد  و همچنین ایجاد یک فضا با نورپردازی متفاوت را به دنبال دارد که از جمله ویژگی های لوسترهای کریستالی است.

از جمله فواید دیگر لوسترهای کریستالی می ­توان انعکاس و قدرت پخش نور توسط منشورهای بلور و کریستال و صرفه­ جویی در مصرف بهینه انرژی برق را نام برد همچنین از دیگر ویژگی­های این نوع از لوسترها قدرت هماهنگی و هارمونی خاص بلور و کریستال با دیگر رنگ­هاست که استفاده از این نوع لوستر را برای هر منزل و مکانی با هرنوع سلیقه ا­ی در سبک و رنگ فضا آسان و راحت کرده و شما با داشتن هر نوع سبکی از دکوراسیون منزل و با داشتن هرنوع مبلمان و میزو صندلی برای خرید انواع لوستر کریستالی هیچ محدودیتی ندارید و می ­توانید در انتخاب انواع آن آزادانه عمل کنید.

مراقبت و نگه­داری از لوسترهای کریستالی

از آن ­جا که لوسترهای کریستالی از حساسیت و ظرافت خاصی به دلیل جنس حساس بلور و کریستال برخوردارند پس نیاز به مراقبت و نگه­ داری به نحو احسن دارند. کریستال به خاطر درخشش و جلای زیاد اگر دچار خاک گرفتگی و گرد و غبار شود از زیبایی ­اش کاسته می‌­شود و دیگر جلوه­ ی سابق را نخواهد داشت پس لازم است که در طول هر سال حداقل به دفعات سه یا چهار بار گرد و غبار را از لوستر های خود بزداییم و این کار تنها با یک دستمال حوله­ ی کمی نمناک قابل حل است ولی اگر متوجه­ جای لک به دلیل نمناکی دستمال روی کریستال­ ها شدیم لازم است که با یک دستمال آغشته به آب و مایع ظرفشویی یا پودر حل شده­ ی شست و شو آن­ها را بشوییم. سپس با یک دستمال حوله ­ی خشک آن­ ها را کاملا خشک و تمیز کنیم.

نکته­ ی دیگر در مراقبت از لوستر های بلور که قابل ذکر است توجه به ظرافت بلور در برابر شکسته شدن و لب ­پرشدن و ترک برداشته شدن است. همچنین باید به این نکته در استفاده از لامپ­ های کم حرارت هم توجه کنیم تا با تولید گرما و حرارت بالای لامپ باعث شکسته شدن و ترک برداشتن بلور های لوسترمان نشویم.

برای خرید لوستر سقفی بلوری لازم است که قبل و به هنگام خرید به نکات و موضوعاتی توجه کنیم تا یک خرید خوب و مناسب و البته مقرون به صرفه و رضایت بخش داشته باشیم همچنین بهتراست که قبل از خرید اطلاعاتی درباره­ی آنچه که قصد خریدش را داریم گردآوری کنیم واز آن­ها برای خرید استفاده کنیم تا بعدها دچارمشکل یا پشیمانی از خریدمان نشویم.

 راهنمایی برای خرید و انتخاب لوستر سقفی کریستالی مناسب

 در خرید لوستر همانند هر محصول مورد نیاز دیگر در منزل نیازمندید تا به یک سری از نکات مهم توجه کنید تا بتوانید یک خرید خوب و رضایتمند و یک فضای متناسب داشته باشید. در زیر به چند مورد از نکات اساسی و مهم در خرید لوسترسقفی کریستالی اشاره می کنیم:

اولین و مهم ترین نکته در انتخاب لوستر سقفی، کیفیت طراحی و ساخت صفحه لوستر سقفی می باشد. گروه طراحی محصول سان سی پلازا با بیش از چندین دهه تجربه در صنعت روشنایی ضمانت کیفیت بروی محصولات خود را به شما می‌دهد. حتما در موقع انتخاب محصول به سازنده محصول و کیفیت محصول نهایی دقت لازم را به عمل بیاورید.

معیارهای انتخاب لوستر مناسب منزل

  1. بودجه شما برای خرید لوسترلازم برای پذیرایی.
  2.  دقت به سیم کشی برق منزل و نصب قلاب نگهدارنده متناسب با لوستر.
  3.  انتخاب رنگ متناسب با دکوراسیون و فضای پذیرایی و نشیمن.
  4.  دریافت ضمانت نامه از فروشنده.
  5. اطمینان از برند محصول
  6. در نظر گرفتن کیفیت و دوام صفحه لوستر سقفی
  7. کیفیت کریستال های به کار رفته در آن.
  8. انتخاب لامپ و رنگ نور مناسب برای لوستر ها ازجمله لامپ های کم مصرف با رنگ های زرد یا مهتابی.
  9. انتخاب سبک و مدل لوستر با توجه به فضای آن یعنی لوستر مناسب برای پذیرایی
  10. اطمینان از این که قصد خرید کدام نوع از انواع لوستر کریستالی را داریم تا هنگام خرید دچار سردرگمی در انتخاب نشویم .
  11.  توجه به متراژ و اندازه­ی مکان و فضایی که برای آن قصد خرید لوستر کریستالی سقفی داریم با اندازه و سایز لوستر انتخابی مثلا برای اتاق­ خواب یا آشپزخانه ویا فضایی با متراژ کم بهتراست از لوستر کریستالی کوچک با شعله­ و شاخه­ های کمتراستفاده کرد و اگر قصد خرید لوستر برای حال و پذیرایی ویا ورودی سالن­ های بزرگ را دارید خرید لوسترهای کریستالی چندین شعله گزینه­ ی مناسبی برای شماست.
  12. دقت به معتبر بودن وقابل اطمینان بودن فروشگاه و مکانی که از آن قصد خرید دارید.
  13. توجه و دقت به کریستال های استفاده شده در لوستر به هنگام خرید که گاها شکسته ، لب پر ویا دارای ترک نباشند.
  14. توجه و دقت به استانداردهای ساخت لوستر و اطمینان از ایمنی و سالم بودن و روشن شدن شعله ­های لوستر.

شما چه تجربه ای از خرید لوستر سقفی دارید و چه ویژگی هایی را مد نظر قرار می دهید؟ در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

ورود | ثبت نام
شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفا شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد